Nočné mrazy môžu odstaviť aj vaše auto

10.01.2017

Extrémne mrazy potrápia Slovensko aj najbližšie noci. Zabrať dostávajú tiež autá. Nielen na košických sídliskách si posledné rána vodiči vypomáhajú štartovacími káblami. Stáva sa to najmä vtedy, ak ste si pred zimnou sezónou nedali skontrolovať akumulátor. Ideálne by ho bolo predtým dobiť, či rovno vymeniť. Ako nám prezradil odborník na autá Andy Spišiak, akumulátor potrebuje byť v činnosti: "Pokiaľ máme auto odstavené dlhšiu dobu, je lepšie akumulátor odpojiť a umiestniť ho do tepla. Hlavne, ak ho používate napr. raz alebo dvakrát za týždeň. Kapacita autobatéria klesá aj keď má 2-3 roky, a potom je aj schopnosť naštartovať nízka."

Zaujímalo nás aj to, či fungujú rôzne tipy vodičov, ako v chladných dňoch oživiť auto, ktoré nechce naštartovať.  "Ak je to diesel, treba len nažhaviť a naštartovať. Nič iné sa nedá urobiť. Nemal by v tom byť problém, ak je auto v dobrom technickom stave, nie sú v ňom staré zanesené filtre a pred zimou bolo ošetrené. Určite pomôže aj kvalitné palivo, ktoré je pripravené na nízke teploty a ktoré čerpacie stanice ponúkajú. Prípadne je vhodné používať aj aditíva," povedal Spišiak pre TV KOŠICE.

Ako dodal,  ich výber je veľký. Nie všetky prísady fungujú tak, ako majú. Pred ich použitím preto odporúča zistiť si referencie.  Čo sa týka tankovania, o spomínané prémiové palivá evidujú v tomto období zvýšený záujem aj samotné čerpacie stanice. Zároveň platí, že v tuhých mrazoch - ak to terén dovolí, nie je najvhodnejšie zaťahovať ručnú brzdu.
 
 "Ak sa vrátite z jazdy, keďže pri brzdení vzniká  trenie, brzdový kotúč je zahriaty. Aj vzhľadom na rozdiely teplôt vzniká rosný bod. Môže sa tak stať, že doštička primrzne a auto sa nepohne," pripomenul.

Na to prídete ak zaradíte spiatočku alebo jednotku a s autom sa nepohnete. Ako dodal, tento problém sa dá odstrániť, no ide o zbytočnú komplikáciu. Ak vám auto v zime nenaštartuje na prvýkrát, niekedy postačí byť trpezlivý. "Niekedy pomôže viackrát preštartovať, lebo palivo je stuhnuté a potrebuje prekonať dlhšiu dráhu, kým sa dostane do motora. A keďže je stuhnuté, dochádza aj pomalšie. Je lepšie 2 – 3  krát pretočiť, nažhaviť a naštartovať," dodal.

Aj preto viacerí odborníci neodporúčajú mať  v extrémne chladnom počasí takmer prázdnu nádrž.

Pozrite si videoreportáž TV KOŠICE.



Facebook loginGoogle login